Inte många rätt men lycklig ändå

Jag har blivit tvåbarnsmorfar!! Inte blev det en pojke som jag tippat och inte hade jag rätt när det gäller födelsedatum men  vad spelar det för roll. Det blev ett välskapt flickebarn på tre kilo som föddes i lördags. Kära hustrun som tippade det mesta rätt är inte bara lycklig. Hon är mallig också.

Nu börjar jag skönja slutet på mitt Katrineholmsäventyr allt tydligare. I dag när vi hade arbetsplatsträff sade jag att jag redan börjat sakna mina arbetskamrater trots att det är två månader innan vi skiljs.

Det har hänt mycket med enheten under tiden som gått. När jag kom dit var det ett vilset, otryggt personalkontor utan självförtroende. Nu upplever jag att det råder lugn och harmoni samtidigt som det är ett djäkla tryck i olika förbättringsprojekt som vi dragit igång. Så bra det känns att få vara med och bidra till en sådan utveckling.

Sedan kan jag konstatera att min egen karriär går spikrakt mot toppen. Jag började som personalchef och kommer att göra en praktfull sorti som kommunchef under mina två sista arbetsveckor.

Kommentarer
Postat av: kära hustrun

kommentar till "inte många rätt"

Nu var det faktiskt så att lilla barnbarnsundret föddes i FREDAGS! Så inte ens i efterhand prickar käre maken rätt dag. Kanske börjar han bli mer "grå" än "gosse"?

2009-10-27 @ 21:08:07
Postat av: Fredrik

Bra passat Mona

2009-10-31 @ 14:13:47
URL: http://minblogg.teamtorner.se/#home
Postat av: Yngve

Göran är väl så tagen och överväldigad att han helt tappar både minne och tidsuppfattning, och det kan man väl inte missunna honom.

2009-11-02 @ 13:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0