Junibacken

Har ni varit på Junibacken på Djurgården i Stockholm någon gång? V var där med barnbarnet i dag. Vilket fantastiskt ställe. Särskilt sagotåget var en upplevelse väl värd att köa en timme för. Och aldrig har jag sett så många barnvagnar på ett ställe förr. Bussarna tar två barnvagnar. Gissa om vi fick gå från Djurgården till T-centralen. Jag är med i stegtävling på jobbet. Fyllde på ganska ordentligt faktiskt.

Man kan undra vart tiden tar vägen. Tio dagar sedan jag skrev något senast. Inte klokt egentligen. Nu har jag tio arbetsveckor kvar. Ska bli skönt att sluta även om det har varit riktigt roligt att komma tillbaka till arbetslivet igen. Särskilt med så fantastiska arbetskamrater. Ja det har jag ju skrivit om tidigare men det tål att upprepas.

Min efterträdare har varit på chefskurs under tre dagar i veckan som gick. Undrar om jag känner igen henne när hon kommer tillbaka. Tänk om hon påpekar alla fel jag gör nu när hon lärt sig hur det ska vara. Fast det tror jag egentligen inte. Hon har ett gott hjärta.

Pratade med Kenta i veckan förresten. Han lägger på sig. inte mycket träning där inte fastän han flyttat närmare Nautilus. Mest snack men ingen verkstad. Kör lite minigolf. Det ger ju inte ens valkar i händerna vilket är tur för Kenta eftersom han har sår i händerna. Det är ju inget kul förstås. Visste ni förresten att jag är Kentas IT-guru. Det är ett tungt ansvar. När något strular med datorn ringer han till mig och frågar. Hoppas han lyckades ladda hem Open Office.

Som sagt i dag hälsade vi på barnbarnet. Den unga modern var riktigt rund om magen. Lillebror väntas anlända den 28 oktober. Ja det är mitt tips både vad gäller kön och födelsedag. Kära hustrun och jag har jouren nästa helg. Två och en halv timme efter larm ska vi vara på plats i Aspudden för att ta hand om storasyster.

Kommentarer
Postat av: Yngve Anderberg

Vi har varit på Junibacken med barnbarn, och instämmer helt i din begeistring öven denna inrättning. Sagotåget var en stor överraskning. Barnbarnen uppskattade emellertid mycket även de små teaterföreställningarna som framfördes. - Vad är det för reklam du fått in här ovanför det jag nu skriver:" Varje minut dör en gravid kvinna", nästan lite makabert i den aktuella situationen....

2009-10-19 @ 10:04:33
Postat av: Anonym

Den enda reklamen jag ser handlar om en supersnabb samsungtelefon. Undsrar just vad det är för reklam du får upp.

2009-10-19 @ 20:47:43
Postat av: Yngve Anderberg

Reklamen varierar tydligen med tiden, så beroende på när man tittar så är det olika reklam. Just nu är det reklam för Samsung.

2009-10-23 @ 13:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0