Konsultmöte

I morgon ska vi ha konsultmöte. Min arbetsgivare LTB-kompetens AB har kallat samman alla sina konsulter till möte i morgon eftermiddag. Kommer säkert att bli en helt annan upplevelse än förra gången. Då hade väl i princip ingen fått något jobb. Jag trodde inte att det skulle bli något för min del. Hade starka funderingar på att hoppa av. Och nu har jag jobbat ett halvår. Märkligt. Undrar hur det gått för de andra.

Innan dess ska jag hämta båten i Valdemarsvik där den är på vinterservice. På kvällen sedan är det min tur att jobba när vi har konsert på Crescendo. Då blir det blues med Chuck Hall.

I dag hände det något oväntat på jobbet. Jag hade fattat ett beslut om att betala ut en "omskolningslön" på ett par hundra tusen till en anställd. Jag gjorde det på delegation från kommunstyrelsens personalutskott. Personalutskottet hade i sin tur delegation från kommunstyrelsen.  Då ringer man från kommunkansliet och säger att man tvivlar på att personalutskottet kan vidaredelegera beslutsrätt. Det var så dags. Beslutet hade just gått iväg. Då blev det brått men vi lyckades stoppa distributionen av beslutet. Ack ja, på torsdag får vi reda ut vad som egentligen gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0