Månda'n värst

I måndags var alla 30-årskänslor borta kan jag lova. Då kom rekylen efter kulturnatten och en natts dålig sömn. Hjärtklappning, kraftlöshet och ont i de flesta musklerna. Där slog åldern till som en klubba i nacken.
Men nu har det vänt igen. Jag har varit ledig i dag. Tog cykel i stället för bil till den åldriga modern. Har faktiskt cyklat över två mil i dag. Undrar om jag får räkna om cykling till steg att använda i stegtävlingen på jobbet som startade i går.

Nu har jag bara tre månader kvar på mitt personalchefsjobb i Katrineholm. Har alltså redan jobbat ett halvår. Vart har den tiden tagit vägen. Det är fortfarande roligt för det mesta men det ska bli skönt att bli pensionär igen vid årsskiftet. Att gå från att vara seniorkonsult till att bara bli senior.

Vet ni vad den absolut största fördelen med hösten är? Att golfsäsongen är över! Nu får skorna vila över vintern men nästa år ska jag putsa dem så att de bländar alla.

Kommentarer
Postat av: Yngve Anderberg

Med den erfarenhet Du nu får står det väl inte på förrän Du har ett nytt erbjudande, som Du inte kan tacka nej till, skulle jag gissa. Lycka till!

2009-10-07 @ 12:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0