Nu är det över

Det är fyra dagar sedan jag slutade jobba som personalchef i Katrineholms kommun. Kära hustrun slutade för en vecka sedan. Hittills har det inte varit svårt att vänja sig. Härligt att inte behöva ge sig ut i kylan tidigt på mornarna. Nu kan vi ligga kvar i nya sängarna i stället. Sängarna som kom efter sju sorger och åtta bedrövelser när nya ägare tagit över ett kollapsat SOVA-varuhus. Det var nära ögat att kontantinsatsen gick upp i rök där.

Vi Körde ett stort lass med böcker och kläder till myrorna i dag. En tjock-TV fick följa med till Returpunkten. Gamla platt-TV:n fick åka upp i sovrummet för att nya skulle få plats där den gamla satt. Har beställt några bluray-filmer och dataspel på nätet. Måste ju ha något att fylla pensionärstiden med mellan barnbarn, träning och Crescendo.
Minigolfen startar den 12 januari. Får se om jag hoppar på i år.

Ska fundera på hur jag ska göra med bloggen. Aktiviteten har ju varit ganska låg på sista tiden. Har inte bestämt om jag ska öka farten eller lägga ned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0